Belépés

 Keresés

 

 Menü

 

 Linkek

 



     
 
  előadó album dalok műfaj alműfaj kiadó
Kérjük, hogy támogassa a siket/hallás- sérülteket!

 After Crying

  
Megalakulás1986. szeptember , Budapest, H
Aktív évek:
 1980-as 1990-es 2000-es 2010-es
Tagok:Egervári Gábor, Görgényi Tamás, Légrádi Gábor, Lengyel Zoltán , Madai Zsolt, Pejtsik Péter, Torma Ferenc, Vedres Csaba, Winkler Balázs
Műfaj:rock
Stílus:progresszív rock
Kiadói:EMI-Quint (1), Hungaropop (1), Katakomba (2), Periferic (3)
ALLMUSIC ÉLETRAJZ

Az After Crying meghatározó tagjai közül (Egervári Gábor, Görgényi Tamás, Torma Ferenc és Vedres Csaba ) 1986 előtt a művészet más területein is többféle produkcióval kísérleteztek együtt gimnáziumi éveik alatt. . A zenében az Emerson Lake and Palmer és a King Crimson együttes hatott zenéjükre. 1986 őszén Vedres triót alakított Egervárival és Pejtsik Péterrel, akik akusztikus kamaraegyüttesként kezdtek dolgozni. Kis klubokban játszottak, eközben eljutottak Portugáliába, Angliába és Jeruzsálembe is. Görgényi dalszövegíró és az 1990-ben érkezett Fogolyán Kristóf (fuvola) és Maroevich Zsolt (brácsa) segítette a csapatot, és ekkor érkezett az első lemezszerződés majd az első album ´Overground Music´ címmel. Az együttes négyfős felállásban, favúvósokkal és rézfúvósokkal kiegészülve havonta játszott az FMH-ban. Koncertjeiken különböző korokból származó népszerű dalokat játszottak saját kamarazenei hangszerelésben, néha irodalmi műsorokkal és kiállításokkal is színesítették az előadást. Ennek az időszaknak az elején tért vissza az együtteshez Egervári Gábor, de ezúttal még nem fuvolával, hanem dalszövegekkel, és a hangosító pult kezelésével. 1991-ben Torma Ferenc Robert Fripp szerepében lépett a színpadra, mikor az After Crying Magyarországon először bemutatta a King Crimson együttes Islands című lemezét a petőfi Csarnokban. 1992-ben a második album új felállásában Fogolyán Kristóf nem vett részt, Maroevich Zsolt pedig egy rövid brácsaszólammal búcsúzott az együttestől. Új taggá lépett elő Gacs Lászlóés Winkler Balázs,aki akkor még trombitaszakos zeneakadémista volt. Ebben az időszakban a zenekar gyakran játszott az Egyetemi Színpadon. A közönség lassan kezdte megszokni, hogy ez a zenakar kaméleonként változik akár koncertről koncertre is, hol kvartettként, hol 15 fős kamarazenekarként, hol elektromos gitárral és dobfelszereléssel dübörgő rockbandaként lép föl, s néha egy koncerten belül teszi mindezt. Időközben Egervári ismét fuvolázni kezdett a keverő pult mögül, 1994-ben volt még egy nagy koncert a Petőfi Csarnokban, ahol az együttes híres progresszív számokat játszott, többek közt a Money-t a Pink Floydtól, a Starless-t a King Crsimsontól és a Trilogy-t az ELP-től, de nem sokkal ezután Vedres Csaba bejelentette, hogy megválik a zenekartól, a többiek azonban a folytatás mellett döntöttek. Vedres Csaba egy utolsó albummal akart elköszönni, így készült el a Föld és ég, melynek érdekessége lett, hogy a zenekar más tagjainak szerzeményei is rákerültek, valamint néhány a középiskolai évekből származó kompozíció is. A Vedres Csaba nélküli első év főként a kísérletezés, útkeresés jegyében telt, s a kezdeti nehézségek után 1995 őszére Görgényi egyre szervesebben épült be az együttes munkájába a három új szerzővel. 1995-ben vendégzenészek közreműködésével zeneszerzői koncertet tartottak a Jókai klubban. 1996-ban a De Profundis című albumuk 1997 novemberében a hónap CD-je lett az olasz Cranium Musicnál. Az After Crying aratta a legnagyobb sikert az első magyarországi progresszív fesztiválon, olyan kiváló fellépők között, mint Peter Hammill (Van der Graf Generator), vagy a Ritual együttes. Tízéves születésnapjuk alkalmából dupla albumot adtak ki, melyen régi, új és addig kiadatlan felvételek hallhatók, valamint egy a Magyar Rádió által rögzített 1991-es koncertfelvétel. 1996 kora őszén Gacs László távozott a dobok mögül, aki Vedres kilépése után nem találta igazán a helyét a megváltozott munkastílusban. 1997 végén jelent meg ´6´ c. albumuk, 1997 augusztusában koncertet adtak a Budapesti Nyugati Kapu fesztiválon, ahol John Wettonnal (UK, King Crimson, ASIA) közösen adták elő a King Crimson egyik halhatatlan kompozícióját, a Starless-t. 1998-ban Madai Zsolt és Lengyel Zoltán került a csapatba. Felléptek 1998 augusztusában a franciaországi ProgLive-en, illetve Légerády Gábor énekessel kiegészülve 1999 márciusában a mexikói BajaProg-on. A Highland magazin szakértői 1998 legjobb együttesének az After Crying-ot választották. 1998 őszén megjelent ´Almost Pure Instrumental´ című album egy sorozat első darabja, mely a zenekar különböző arcait igykeszik bemutatni. 1999-ben több budapesti és külföldi fellépés mellett 15 vidéki városban léptek fel. 2000-ben az év elején a Progvisions című spanyol magazin szavazásán a kilencvenes évek legjobb progresszív együttesének az After Cryingot, legjobb stúdióalbumának pedig a De Profundist választották. 2000. október 2.-án a Zeneakadémián adtak szimfonikus koncertet, ahol 33 közreműködő zenésszel lépett fel az együttes. Felléptek a pennsylvaniai Bethlehem városában megrendezett NEARFest-en, Mexico Cityben, a franciaországi Royan-ban és a hároméves sikersorozat lezárásaképp újabb szimfonikus koncertekkel ünnepelte tizenötödik születésnapját az együttes Budapesten a Millenáris Teátrumban és a XII. kerületi Művelődési Központban.

KAPCSOLÓDÓ MŰVÉSZEK  Jelentkezz be, ha regisztrált vagy!
DISZKOGRÁFIA   MC,LP,CD,SACD    - sikerlemez     - van borító
       
 1989 1989 Katakomba
 1989 Opus 1. Katakomba
 1990 Overground Music Hungaropop
 1992Megalázottak és megszomorítottak EMI-Quint
 1996 De Profundis Periferic
 1997 6. Periferic
DISZKOGRÁFIA      b=best of, k=kötet
 1996 Első évtized Perifericb
KÖZREMŰKÖDIK  Jelentkezz be, ha regisztrált vagy!
SZERZŐKÉNT MEGTALÁLHATÓ  Jelentkezz be, ha regisztrált vagy!
ALLMUSIC AJÁNLATOK  Jelentkezz be, ha regisztrált vagy!
Hiba, korrekció, megjegyzés esetén kattints ide és ird meg! Köszönjük!